Блог

Европски дан  језика

         Актив наставника страних језика, у сарадњи са школском библиотекарком, обележио је у понедељак, 26. септембра,  Европски дан  језика. У  пригодним језичким  активностима  учествовао је велики број ученика и наставника наше школе. На   разним европским језицима писали смо  цитате, поруке и поздраве на табли у школском холу.

      Ученица 2.1 одељења  Милица Ђукић је у тиму са  својим друговима из разреда Светланом Детки, Драганом Мијанџић, Милицом Стојшић и  Владимиром Карановићем,   уобличила презентацију  Европски дан језика.

       Учешћем у овом креативном пројекту, подржали смо поруку да је знање језика право и потреба, а  да је учење страних језика неопходно како бисмо  постигли вишејезичност и успоставили интеркултурални дијалог.

     Похваљујемо ученице Ању Јанковић и Ању Караџин из одељења 2.1, које су помогле при  промовисању језичког и културног богатства Европе.

                    ЈЕЗИК ТРЕБА ЧУВАТИ И НЕГОВАТИ!

Ноћ истраживача 27.9.2022.

У склопу Ноћи истраживача 12 ученика Eкономско-трговинске школе I1, II1 и III3 одељења (Исидора Тосеги, Исидора Јаконић, Анамарија Красић, Драгана Мијанџић, Ивана Божин, Нина Ђорђевић, Јелена Милианов, Дуња Грујић, Бојана Крстин, Маја Шипка, Ивана Косаренко и Милица Туцаков) присуствовало је радионици на којој су ученици реализовали графичке отиске техником монотипија од ботаничких налаза.

Радионица се одржала у просторијама Високе школе струковних студија за образовање васпитача из Кикинде где је ученицима прво објашњен поступак реализовања отиска, а затим су ученици у групама приступили раду.

На леп начин  обележили су  Ноћ истраживача и повезали биологију са уметношћу, а такође су и пробудили истраживачи дух и ученика и наставника. Радионица нас је забавила и нешто смо ново научили.

27. 9. 2022. Кикинда                                                    Емила Кленанц, проф.      

Копија-датотеке-Grammar-Subject-for-Elementary-5th-Grade_-Coordinating-Conjunctions-by-Slidesgo_

                                                               

Конкурс за писање кратких прича на тему (задатих) српских народних пословица у организацији ОПЕНС-а

У уторак, 20.9.2022. године, ученици Економско-трговинске школе, Марија Билић, Тијана Грбић (4.1) и Жарко Утржен (3.1) заједно са професорком Душицом Јованов присуствовали су информативном састанку ОПЕНСА, поводом расписаног конкурса.

         Омладински савез удружења ОПЕНС, у партнерству с градом Новим Садом, Градском управом за спорт и омладину, Покрајинском владом, Покрајинским секретаријатом за спорт и омладину, Покрајинским секретаријатом за културу, јавно информисање и односе са верским заједницама, Покрајинским секретаријатом за образовање, прописе, управу и националне мањине-националне заједнице и Матицом српском, расписује конкурс за писање кратких прича на тему (задатих) српских народних пословица, за ученике који похађају средње школе са седиштем на територији АПВ, као и за средње школе са седиштем на територији АПВ. Конкурс траје до 10.10.2022.

         Како су истакли организатори састанка, овај конкурс не захтева најбољи литерарни рад, него уникатну и креативну идеју и причу која ће служити као основа за креирање кратког анимираног филма. Овај конкурс је такође и доказ да се старе пословице могу применити и у савременом добу, да је њихово значење и поука свевременска.

        Присутни су погледали и пројекцију два победничка рада.

 Нешто више о сарадњи Матице српске и ОПЕНСА можете да погледате на линку:

 Неке од кратких анимираних филмова можете да погледате на линку:

  Све детаље о конкурсу можете да прочитате:

https://storage.googleapis.com/stateless-opens2019-rs/2022/09/595fba35-opens-poslovice_vanvremenske_mudrosti-konkurs-2022.pdf

Препоручене мере превенције COVID-19 у школама иустановама ученичког и студентског стандарда


Опште мере превенције заразних болести укључујући и COVID-19 се обавезно
примењују без обзира на епидемиолошку ситуацију:
1. Примена санитарно-хигијенских мера у школској средини и установама ученичког
и студентског стандарда (даље у тексту)
2. Респираторна хигијена (даље у тексту)
Посебне мере спречавања и сузбијања COVID-19:
1. Вакцинација као специфична мера превенције COVID-19 се препоручује свим особама
старијим од 12 година у складу са Стручно-методолошким упутством за ванредну
препоручену имунизацију против covid-19 у Републици Србији
(https://www.batut.org.rs/download/smuZaVanrednuPreporucenuImunizacijuProtivCOVID1
9.pdf).
2. Лица оболела од заразне болести COVID-19 изолују се и лече у објектима који су
посебно одређени и припремљени за изолацију и лечење оболелих. Изузетно лица код
којих је тестирањем утврђено присуство вируса SARS-CoV-2, а код којих није утврђено
присуство ниједног симптома или знака заразне болести COVID-19, односно код којих
тежина болести не захтева лечење у болничким условима, изолују се и лече у кућним
условима у трајању од седам дана, а изолација се прекида без тестирања. Оболела лица
са примарном или секундарном имунодефицијенцијом се изолују у трајању од 14 дана,
а стање имунодефицијенције утврђује лекар примарне здравствене заштите.
3. У случају појаве потврђених случајева COVID-19 у школама, ученичким и студентским
домовима, управа установе је у обавези да обавести епидемиолога територијално
надлежног института/завода за јавно здравље или друге надлежне установе (Завод за
здравствену заштиту студената) који прописује мере сузбијања инфекције.2
С обзиром на то да је пандемија и даље у току, као и да постоје фактори ризика који
могу довести до погоршања епидемиолошке ситуације, препоруке ће се стално
преиспитивати и по потреби мењати у складу са тренутном епидемиолошком ситуацијом.
ПРИМЕНА САНИТАРНО-ХИГИЈЕНСКИХ МЕРА У ШКОЛСКОЈ СРЕДИНИ И
УСТАНОВАМА УЧЕНИЧКОГ И СТУДЕНТСКОГ СТАНДАРДА
Адекватни санитарно-хигијенски услови у школама и установама ученичког и
студентског стандарда су неопходни за добро здравље, добро учење и одржавање
активности ученика, наставног и ненаставног особља и превенцију и контролу заразних
болести укључујући и COVID-19.
Санитарно-хигијенски услови подразумевају приступ и доступност:
 води за пиће у довољним количинама за све и увек када постоји потреба;
 довољном броју чистих и функционалних тоалета одвојених по полу и снабдевених
 потрошним материјалом за све и увек када постоји потреба;
 довољном броју функционалних уређаја за прање руку снабдевених водом и сапуном
за све и увек када постоји потреба.
У школској средини и другим установама потребно је редовно спроводити следеће
санитарно-хигијенске мере:
1. Редовно прање руку
Едуковати ученике, наставно и ненаставно особље о значају редовног прања руку и
о томе како се правилно одржава хигијена руку у циљу спречавање ширења инфекције,
демонстрацијом и постављањем постера, као подсетника о правилном прању руку, на свим
местима где се руке перу. Едуковати их да не додирују очи, нос и уста неопраним рукама.
Час одељенског старешине искористити за едукацију ученика.
Како? Водом и сапуном у трајању од најмање 20 секунди или употребом
дезинфекционог средства на бази 70% алкохола. Дезинфекција руку средствима на бази
70% алкохола не може заменити прање руку водом и сапуном уколико су руке видно
запрљане. После три до четири извршених дезинфекција руку, обавезно опрати руке водом
и сапуном.
Када? Обавезно при уласку у школу, пре јела, после одласка у тоалет, пре спремања3
хране, након обављања респираторне хигијене (истресања носа, кашљања у марамицу итд),
после игре (нпр. после великог одмора, после часа физичког васпитања) и мажења
животиња, када су руке видно запрљане, након повратка из школе и увек када постоји
потреба.
Где? На свим улазима у школу, на излазу из сале за физичко, на улазу у
ученички/студентски ресторан или у ученички/студентски дом поставити дезинфекциона
средства на бази 70% алкохола (користити их уз обавезни надзор наставника/дежурног
наставника). На свим уређајима за прање руку поставити течни сапун (нпр. тоалети,
учионице). Функционални уређаји за прање руку су једино они уређаји са исправним
славинама и чесмама, водом и сапуном.
2. Редовно чишћење школске средине, ученичких и студентских домова
Едуковати представнике локалних самоуправа, директоре школа и других установа,
наставно и ненаставно особље о значају редовног чишћења и дезинфекције за спречавање
ширења инфекције (ради обезбеђења довољних количина средстава за чишћење и
дезинфекцију и како би се успоставиле процедуре за редовно чишћење и дезинфекцију).
Како? Механичко чишћење водом и сапуном или детерџентом, трљањем и
стругањем, почев од чистијих ка прљавијим површинама, крећући од оних постављених
више ка нижим, завршно са подом. Редовно чишћење се врши коришћењем чистих крпа
(различите за различите површине и просторије, нпр. посебна за WC шољу, лавабо, подове,
клупе…) и свежих раствора средстава којима се чисти. Употреба средстава на бази хлора се
не препоручује. Поступак дезинфекције одређеног простора или установе подразумева низ
процедура у којима се употребљавају различите методе и дезинфекциона средства.
Дезинфекцију обављају овлашћене установе и стручна и обучена лица онда када за то
постоји оправдана потреба.
Дезинфекција коју може да обави особље установе се односи само на дезинфекцију
заједничких предмета и површина који се често додирују (школске клупе, столови у
трпезарији, спортска опрема, кваке, ручке на прозорима, школски прибор – шестар, лењир),
и то искључиво средствима на бази 70% алкохола и након механичког чишћења видљиво
запрљаних површина. Неконтролисана и некритичка употреба дезифицијенаса може
довести до низа негативних ефеката по здравље ученика, наставног и ненаставног особља4
као што су: иритација коже и појава алергија, екцема и других промена на кожи, иритација
слузокоже респираторних путева (носа, ждрела, плућа) и погоршање или појава астме,
опструктивне болести плућа и др. Распрскавање дезифицијенса се не препоручује, већ
умакање и натапање тканине. При коришћењу дезинфекционих средстава водити рачуна о
правилној примени према упутству произвођача (намена, концентрација, начин употребе и
неопходно контактно време). Препоручује се прављење плана чишћења (ко чисти, када, на
ком спрату, итд).
Када? Обавити чишћење пре почетка рада и свакодневно, минимум два пута дневно.
Дезинфекцију заједничких предмета који се често додирују вршити неколико пута дневно.
Шта? Простор и површине (подови, зидови, врата и друге површине које користи
већи број особа: школске клупе и столови, столице, кваке, прекидаче за светло, ручке
ормарића, славине, WC шоље, водокотлићи, лавабои), прибор (школски шестар, лењир) и
опрема у тоалетима, учионицама, зборницама, сали за физичко васпитање (спортски
реквизити), у кухињама и трпезаријама.
3. Редовна набавка основног потрошног материјала
Обезбедити довољне количине средстава за чишћење и дезинфекцију и успоставити
процедуре за редовну набавку средстава за чишћење и дезинфекцију.
Како? Заједничким радом установе и заједнице (надлежне локалне самоуправе и
родитеља) за добијање подршке за обезбеђивање основног потрошног материјала (кроз, на
пример, оснивање родитељског одбора за санитарно-хигијенске услове). За дугорочно
обезбеђивање средстава за адекватно одржавање санитарно-хигијенских услова,
размотрити навођење трошкова под посебном буџетском линијом у буџету установе.
Када? Обезбедити дневну снабдевеност основним потрошним материјалом према
обиму потрошње.
Шта? Основно: сапун, тоалет папир, убруси за једнократно коришћење, кесе за
канте за смеће, средства за чишћење, дезифицијенси на бази 70% алкохола и производи за
чишћење (крпе, џогери).

ОБАВЕШТЕЊЕ ЗА ВАНРЕДНЕ УЧЕНИКЕ

ЕКОНОМСКО-ТРГОВИНСКА ШКОЛА КИКИНДА

– ПРИЈАВЉИВАЊЕ ИСПИТА ЗА АВГУСТОВСКИ ИСПИТНИ РОК – ОД 01.08. ДО 05.08.2022. ГОДИНЕ ОД 08 ДО 11 h. у згради у ул. Војводе Путника бр. 2 (потражити послужитељку Верицу Нимесхајм).

Пријава се може вршити и путем мејла  на e-mail адреси emajankov@yahoo.com)

– РАСПОРЕД ПОЛАГАЊА ИСПИТА БИЋЕ ОБЈАВЉЕН 22.08.2022. ГОДИНЕ НА САЈТУ ШКОЛЕ

– ИСПИТНИ РОК ПОЧИЊЕ 24.08.2022. ГОДИНЕ

– УПИС УЧЕНИКА У II, III И IV РАЗРЕД ЗА ШКОЛСКУ 2022/2023. ГОДИНУ КАО И ОБНОВА ГОДИНЕ ОБАВИЋЕ СЕ 30.08.2022. ГОДИНЕ У 0900 h.

Фер игром сви побеђују

Економско-трговинска школа, уз подршку Покрајинског секретаријата за образовање, прописе, управу и националне мањине-националне заједнице реализовалa je по седми пут пројекат под називом „Фер игром сви побеђују“.

Пројекат је обухватио 60 ученика са територије општине Кикинда.

Циљеви пројекта су били да се ученици упознају и друже уз међусобно поштовање и уважавање нарочито током спортских дешавања. На спортским такмичењима је приметно агресивно понашање младих и најважнији циљ је утицати на младе како би се спортски објекти претворили у места која су и намењена сврси а не обрачунима међу групама навијача. Електронски спорт је игра која има систем такмичења где се поштују правила фер-плеја и где се успешно санкционишу преступи. На један такав начин, кроз најомољенији начин учења, путем рачунара, учимо децу како се треба понашати током спортских сусрета.

Поред ових активности одржано је предавање у оквиру школе о правилима лепог понашања на интернету као и о безбедности на Интернету.

ПРЕЗЕНТАЦИЈА ШКОЛЕ ЂАЦИМА ОСМАЦИМА

Презентација наше школе и смерова које уписујемо школске 2022/2023. године успешно је реализована пред ђацима матурантима ОШ „Вук Караџић“ из Кикинде. Томе су највише допринели наши ученици који су своје смерове приближили млађим другарима.

Жарко Утржен из 2.1 представио је гостима смер економски техничар. Тијана Грбић, Милана Момчилов и Бранислава Јолић из 3.1 су им приближиле израду пројеката, којим су освојиле прво место из Предузетништва као и наградно путовање. Ученик смера трговац, Драган Ћирић из 1.3 објаснио је шта се све ради уколико се упише овај профил, а куварица Марија Котоган и конобарица Марина Рајић из 1.4 одељења су представиле свој смер. Гости су имали прилику да виде кабинете, учионице, теретану, награђен филм са манифестације Ноћ Музеја и телевизијску репортажу ученика победника такмичења Кухињски калфа.

Захваљујемо свим учесницима који су на леп и занимљив начин, без имало треме, држали пажњу гостима и приближили своје смерове, а тиме и нашу школу будућим средњошколцима.

Да би се све успешно реализовало, помогли су чланови маркетинг тима: Жељка Миличић, Ивана Којић, Станислав Завишин, Кристина Михајлов, Јасна Грбић, Љубица Колунџић, Ненад Миладински и Јасна Попов.

Консултације за матурски испит 4.1 финансијски администратор

Уторак, 07.06.2022. године

Рачуноводство 11:30 – 12:10

Финансијско пословање 12:15 – 13:00

Среда, 08.06.2022. године

Финансијско пословање 11:00 – 11:45

Пословна економија 13:15 – 14:00

Предметни наставници:

Жељка Миличић

Дубравка Варађанин

Зора Гавранчић